مرکز پخش مغز پسته بو داده درجه یک

پسته یکی از آجیل های پر طرفدار است. پزشکان سنتی به کرات سفارش کرده اند که پسته و پسته تازه با پوست حتما در سبد غذایی خانوار ها قرار بگیرد و  از پسته و فراورده های آن بسیار استفاده کنند. مناطق مختلفی در کشورمان اراضی های در حال کشت انواع پسته را دارا هستند. مغز پسته بو داده یکی شیوه های مصرف پسته است که بسیار خوش خوراک می باشد.

مرکز پخش مغز پسته بو داده درجه یک

مغز پسته خام و بو داده شده

مغز پسته خام و بو داده شده درخت پسته دو پایه است. پسته و پسته تازه با پوست دامغان را در دسته خشکبار قرار می دهند و یکی از پایه های ثابت آجیل ما ایرانی ها به ویژه در ایام نوروز و شب های یلدا می باشد. این خوراکی بیضی شکل انواع مختلفی دارد و کشورمان یکی از معادن تولید پسته در انواع مختلف شناخته شده است که حرف اول را در بازار های خارجی می زند.

این میوه ارزشمند و پر خواص را یا به صورت خام و تازه می خورند یا به صورت بو داده آن را به صورت نمکی مصرف می کنند. بعد از به بار نشستن میوه درخت پسته ما شاهد عرضه پسته های خام با پوست در بازار هستیم.

پسته دارای دو پوسته است. پوست اولیه آن که تازه است و در صورت جدا نکردن آن در زمان مناسب باعث خراب شدن پسته می شود و پوسته ای که خندان می شود و ما با باز کردن آن مغز پسته را می خوریم.

جهت نگه داری طولانی مدت تر پسته به ویژه برای فصولی که کشت پسته صورت نمی گیرد جهت خشک کردن آن و مغز کردن آن اقدام می کنند. نگه داری مغز پسته راحت تر است و طولانی مدت می ماند.

کشور ما به جمع تولید کنندگان برجسته پسته پیوسته و سالانه زمین های وسیع زیر کشت فراوانی مشغول تولید این میوه شگفت انگیز هستند. این دانه ها برخلاف کوچک بودنشان انباشتی از خواص را به همراه دارند.

بیش از 55 درصد از تولیدات پسته در جهان و 65 درصد از صادرات پسته به کشورمان اختصاص دارد که بهترین مغز پسته را عرضه می کند.

در این مقاله می خواهیم بیش تر با انواع پسته و خاصیت های آن آشنا شویم، پس تا انتها مطالب را بخوانید.

انواع مغز پسته بصورت عمده

پسته تامین کننده مواد مختلفی در بدن ما می باشد. این میوه کوچک سرشار از  کلسیم، روی و آهن فراوان و سرشار از ویتامین ها  است.

یکی از مسائلی که وقتی وارد بازار پسته می شوید ممکن است با آن روبه رو شوید این است چگونه انواع پسته ها را از هم تشخیص بدهیم. در این قسمت می خواهیم شما را با انواع مغز پسته آشنا کنیم:

  • پسته اکبری
  • احمد آقایی
  • بادامی
  • فندقی یا گرد
  • درشت یا کله قوچی

پسته های اکبری از گران ترین نوع پسته است و از آن به عنوان پسته مجلسی یاد می کنند. این پسته ها ظاهری کشیده و یک دست دارند.

پسته های گرد یا فندقی اندازه کوچک و مغز های گرد دارند و جزو خوش خوراک ترین نوع پسته ها است که شهرت جهانی دارد و بخش زیادی از صادرات این محصول را به خود اختصاص داده است.

پسته های بادامی همان طور که از اسمشان مشخص است مغزی به شکل هسته بادام دارند.

خواص پسته آنقدر زیاد است که می توان اثر آن را در بخش های مختلف حس کرد، برای مثال:

آهن فراوانی در پسته است به همین دلیل افرادی از فقر آهن رنج می برند و دچار کم خونی هستند حتما این میوه ی مقوی را در برنامه غذایی خود قرار بدهند.

پسته تامین کننده ویتامین های مورد نیاز بدن هست. خوردن پسته ویتامین E مورد نیاز بافت های بدن را تامین می کند.

ویتامین B بهبود دهنده سوخت و ساز بدن است و پسته سرشار از ویتامین ب می باشد.

به افرادی که به خوردن شیر  و لبنیات برای جذب کلسیم تمایلی ندارند می توانند پسته را جایگزین کنند و با گرفتن شیره آن از آن بهره ببرند چون کلسیم فراوانی دارد و خوردن آن برای استحکام استخوان ها و دندان ها بسیار پیشنهاد می شود.

بهترین مغز پسته بو داده در بازار

بهترین مغز پسته بو داده در بازارخواص بی شماری برای پسته در نظر گرفته اند که به طور تیتر وار به تعدادی دیگر از آن ها اشاره می کنیم:

  • کاهش دهنده مشکلات قلبی با کاهش کلسترل بد خون
  • افزایش قوای جنسی
  • رفع کم خونی
  • استحکام استخوان و دندان

و خواص دیگری که می توان اضافه کرد.

کلسترول های اضافی در بدن به دیواره های رگ های خونی متصل می شوند و جریان خون را دشوار می کنند. دلیل اصلی بسیاری از مشکلات قلبی و عروقی بالا بودن کلسترول است. به منظور کنترل کلسترول خون نیاز است خوراکی هایی را مورد مصرف قرار داد که باعث کاهش آن شوند.

پسته به دلیل آن که سرشار از لوتین است کاهش دهنده سریع کلسترول های بد خون است.

خوردن پسته بو داده شده همراه با عسل یکی از ترکیبات بسیار موثر برای بالا بردن قوای جسمی و جنسی است.

پسته را به عنوان یک خوراکی خون ساز می شناسند و دلیل آن سرشار از آهن بودن پسته می باشد به همین دلیل خوردن روزانه چند پسته به افرادی که کم خونی دارند بسیار توصیه می شود.

همه می دانیم که میزان استحکام استخوان و دندان ها به میزان کلسیم موجود در بدن است. کلسیمی که به شکل یک ماده غذایی وارد بدن می کنیم تبدیل به استخوان یا دندان می شود. بعد از شکل گیری کلسیم مصرفی به استحکام هر چه بیش تر آن ها کمک می کند.

اگر در سنین پایین تر خوراکی های دارای کلسیم مصرف کنیم ساختمان بدنی محکمی خواهیم داشت و هنگام پا به سن گذاشتن از درد ها پا و کمر کم تر رنج می بریم.

یکی از خوراکی هایی که سرشار از کلسیم است پسته می باشد. خوردن آن به ویژه برای کودکان که در فرایند رشد قرار دارند بسیار سفارش می شود.

تولید کننده برتر در زمینه مغز پسته بو داده

پسته دارای طبعی گرم و خشک می باشد. فرآورده های پسته متعدد هستند و به شکل های مختلف مورد مصرف قرار می گیرند، مانند:

  • مغز پسته خام
  • مغز پسته بو داده شده
  • پودر پسته
  • خلال پسته
  • روغن پسته

در مورد خواص مغز پسته مفصل صحبت کردیم. هر چه فرایند های خاصی به روی این دانه مقوی کمتر صورت گیرد خواص آن بیش تر حفظ خواهد شد.

از مغز پسته خام و بوداده شده در آجیل و به عنوان تنقلات استفاده می شود.

از پودر پسته در کیک پزی یا تزئین دسر ها بسیار استفاده می گردد. همچنین از آن در غذاهای مختلفی مثل فسنجان استفاده می شود.

روغن پسته هم دارای ارزش غذایی زیادی است که یا در پخت و پز از آن استفاده می شود یا از نوع مالشی آن جهت مالیدن به پوست یا مو بهره برده می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما