مغز گردو سیاه در بازار تهران

مغز گردو سیاه محصولی پر کاربرد و البته بومی کشور امریکا و بخش‌هایی از کانادا بشمار می‌رود و در محصولات غذایی زیادی از آب نبات، بستنی و آجیل گرفته تا سالاد و خوراک مرغ و پاستا مورد استفاده قرار می‌گیرد. گردو خشک در نهاوند یکی از مواد خوراکی و جزء مغزهایی است که می‌تواند به طور روزانه مورد استفاده قرار گیرد.

این ماده غذایی به مانند دیگر مغزها دارای خواص متعدد و مفیدی برای بدن انسان است. شما می‌توانید با استفاده از این مغز باکیفیت یا به طور مستقیم و یا از پودر و یا حالت ریز ریز شده آن در محصولات غذایی از وجود مقادیر فراوانی اسیدهای چرب و امگاء 3 بهره‌مند شوید.

 مغز گردو سیاه در بازار تهران

انواع گردو سیاه در بازار

انواع گردو سیاه در بازارگردو با پوست مراغه که از نام آن مشخص است انواع مختلفی دارد که هر کدام از آنها با کیفیتی که دارند شناخته می شوند و جهت پخش گردو سیاه به صورت عمده و جزئی به چند بخش تقسیم می‌شوند که عبارتند از گردو تو باری: به نوعی از مغز گردو گفته می شود که از نظر سیاهی درجه پایینی دارد و معمولا به اسم تو باری شناخته می شود و رنگ آن روشن می باشد .
گردو فسنجونی : نوعی از مغز گردو می باشد که از نظر رنگ در سطح پایین تری از گردو سفید می باشد و رنگ آن متمایل به قهوه ای می باشد هر چقدر تیرگی این مغز گردو بیش تر باشد کیفیت و متناسبا قیمت آن مغز گردو نیز کاهش می یابد .
گردو گاوی : نوعی از مغز گردو می باشد که رنگ آن کاملا سیاه می باشد و برای زیتون پرورده و دیگر فراورده های غذایی استفاده می شود و طعم بسیار تلخی

آشنایی با مغز گردو سیاه

یکی از بهترین آجیل ها برای سلامتی بدن مغز گردو می‌باشد، تحقیقات کشورهای اروپایی نشان داده که مغز گردو به درمان افسردگی کمک می کند، سلامت مغز را بهبود بخشیده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد. اما آیا می دانستید که نوع خاصی از گردو به نام گردوی سیاه وجود دارد که فواید درمانی و دارویی بیشماری برای بدن و پوست و مو دارند؟دارد؟
برای آشنایی با خواص شگف ‌انگیز این خوردنی خوشمزه تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مناسب برای درمان جوش صورت: مغز گردوی سیاه دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی طبیعی است که به سلامت پوست کمک کرده و خطر ابتلا به آکنه و جوش صورت را کاهش می دهد.
مناسب برای درمان اگزما: تانن های موجود در گردو سیاه به کاهش التهاب بدن کمک کرده و برای پیشگیری و درمان بیماری های پوستی التهابی مانند اگزما و پسوریازیس بسیار مفید هستند.
مناسب برای درمان قارچ سر: در طب سنتی آمریکای جنوبی از گردو سیاه به دلیل خواص ضد قارچ طبیعی که دارد برای درمان قارچ موی سر استفاده می شود.
مناسب برای درمان درد معده: فیبر موجود در گردوی سیاه به بهبود هضم غذا کمک می کند و خواص ضد التهابی آن سبب آرام شدن معده، روده ها و دستگاه گوارش می شود.
مناسب برای درمان یبوست: گردو سیاه به دلیل مقادیر قابل توجه فیبری که دارد، یک ملین طبیعی است و با افزایش حرکات روده به سم زدایی روده ها و درمان یبوست کمک می کند.
مناسب برای کنترل فشارخون: در برخی تحقیقات آمده که گردو سیاه به کاهش فشار خون بالا کمک کرده و با کاهش تنش بر روی عروق خونی برای پیشگیری از بیماری های قلبی مفید می باشد.
مناسب برای سلامت سیستم ایمنی بدن: گردو سیاه برای تقویت سلامت سیستم ایمنی بدن نیز مفید است و غنی از آنتی اکسیدان هاست، به این معنی که می تواند بدن را از انواع خاصی سرطان و بیماری های مزمن محافظت کند. همچنین دارای خاصیت ضد ویروس و ضد انگلی است، در واقع یک خط دفاعی جامع را برای بدن شما ایجاد می کند.

راه های تشخیص گردو سیاه

راه های تشخیص گردو سیاهاین گردو که به گردو سیاه و سفید شرقی هم شناخته می شود بومی امریکا شمالی است و بهترین نژاد گردو تلقی می شود. اغلب در کشورهای آمریکایی کاشته می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد. گردو شرقی سیاه و سفید، بهترین نژاد گردو است. هسته بخشی از گردو است که به طور معمول خام یا بو داده خورده می شود و می تواند برای تهیه روغن فشار داده شود. پوسته ها حاوی آنتی اکسیدان ها هستند و در عصاره ها و مکمل ها برای اهداف دارویی مانند درمان عفونت های انگلی یا کاهش التهاب استفاده می شود. یکی از پارامترها برای خرید گردو سیاه مقوله بو می‌باشد. این گردو بوی ماندگی و ناآشنا و مصنوعی نمی‌دهد. اگر قسمتی از این گردو را بین انگشتان خود بفشارید باید چربی نسبتا زیادی پس بدهد و همچنین اندازه ظاهری این گردوها نیز یکسان است.

دلیل سیاه شدن مغز گردو و جلوگیری از آن

حتما برای شما هم پیش آمده که پس از خرید گردو و با شکاندن پوسته ضخیم آن شاهد سیاهی یا کرم‌خوردگی در مغز گردو شده‌اید. ما در این مقاله دلیل سیاه شدن مغز گردو را بررسی خواهیم کرد. همچنین روش‌هایی برای جلوگیری از این اتفاق ناخوشایند نیز ارائه میکنیم. با ما همراه باشید.
آبیاری: بهترین دوره آبیاری درختان گردو طبق استاندارد طی دوره 12 روزه‌ست. یکی از اشتباهات رایج بین باغداران به گمان این که ریشه های درخت بیش از آنچه فکرش را بکنیم عمیق است و نیاز به آبیاری ندارد. همچنین بعضی باغداران دیگر نیز هر چهار روز یا پنج روز و یا آخر هفته ها درخت را سیراب کنیم تا به خوبی میوه دهد که البته این روش برای افرادی که تعداد کمی درخت گردو دارند مناسب می‌باشد. در حقیقت بهترین دوره آبیاری درختان همان دوره 12 روزه‌ست شاید به نظر شما برای درخت تنومندی مثل گردو این دوره کافی نباشد. مسئله بعدی میزان آبیاری است مسلما یک نهال یک ساله به اندازه یک درخت تنومند صد ساله نیاز به آبیاری ندارد و حتی دوره های آبیاری نیز متفاوت است. با این اوصاف کم و زیاد کردن هر یک از موارد فوق سبب نامرغوبیت گردو و سیاه شدن مغز آن می‌شود.
عوامل محیطی: درخت گردو گرمای شدید را نمی‌تواند تحمل کند و همچنین در محیط‌های شرجی محصول قابل قبولی نمی‌دهد. بنابراین توصیه می‌شود برای داشتن گردو با مغز پر و میزان بالای چربی دمای مناسب آن تنظیم شده تا از تیره شدن مغز آن جلوگیری شود.
بیماری بلایت گردو: این بیماری نوعی باکتری‌ست که علائم آن روی برگ، شاخه و جوانه‌ها ظاهر می گردند. در ابتدا با لکه‌های کوچک روی برگ و پس از آلوده کردن گلبرگ‌ها به تدریج میوه درخت درگیر میشود به طوری که حتی در کوچکترین سایز آن دچار فرورفتگی شده و شکاف برمیدارد. درصورت مساعد نبودن شرایط جوی، لکه روی میوه توسعه یافته تمام پوست میوه را فرا می گیرد و سپس به مغز گردو نفوذ می کند و تمام مغز گردو سیاه شده.نحوه خشک کردن گردو و مدت زمان انبارداری آن: بعد از چیدن گردو باید پوست آن را کنده و محصول را در سایه و در جای خشک پهن کرد. محل خشک کردن باید طوری باشد که هوا در آن جریان داشته باشد تا محصول به طور کامل خشک شود. اگر آفتاب شدید باشد، موجب سیاه شدن مغز گردو و عدم بازار پسندی آن می شود. استفاده از انواع دستگاه های خشک کن به جای خشک کردن سنتی گردو که باعث آفتاب سوختگی و اکسید شدن فنل های مغز و در نتیجه تیره شدن آن می شود توصیه می گردد. همچنین از انبارداری طولانی مدت نیز باید پرهیز نموده چرا که رطوبت بالا هم سبب تیره شدن مغز گردو می‌شود.با توجه به موارد بالا راههایی برای جلوگیری از سیاه شدن مغز گردو نیز وجود دارد. در ادامه به برخی نکات اشاره می‌کنیم.

  • استفاده از نهال‌های سالم برای کاشت.
  • رعایت فاصله کاشت در نهالستان.
  • استفاده از ارقام دیر گل مانند فرانکفورت و هارتلی برای فرار از بیماری.
  • هرس شاخه آلوده به منظور حذف آلودگی و نیز افزایش جریان هوا در شاخه ها.
  • مدیریت آبدهی نهالستان‌ها و باغات، اجتناب از آبیاری بارانی و بخصوص در ز مان گلدهی(اواسط فروردین تا اواخر اردیبهشت).
  • توجه کافی به تغذیه گردو.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما