بزرگترین صادرکننده پسته جهان

عمده فروشان پسته ایرانی حضور پر رنگی در بازار های بین المللی دارند. چراکه ایران از مناطق اصلی تولید پسته است. و البته بزرگترین صادرکننده پسته جهان نیز می باشد.

پسته ایران جایگاه نسبتا خوبی در بازار های جهانی دارد. ولی چرا صادرات پسته ایران رونق یافته است؟

ایران از نخستین کشورهایی است که به کشت و پرورش پسته پرداخته است. سپس با عرضه آن در کشورهای مختلف، مردم دیگر کشورها را با آن آشنا کردند. صادرکنندگان ایران نقش بسیار موثری در افزایش کشت و تجارت پسته در جهان داشتند.

 

بزرگترین تولید کننده و صادرکننده پسته جهان

ایران سالیان درازی مهمترین تولیدکننده پسته در جهان بود. و بیشترین حجم پسته را تولید کرده و در بازار های جهانی عرضه می کرد. هم اکنون نیز دومین تولیدکننده پسته از نظر حجم تولید و بزرگترین صادرکننده پسه است. میزان تولید پسته در ایران بسیار بالاست. ایران سالانه به طور متوسط حدود 230 هزار تن پسته را تولید می کند. و نزدیک به 200 هزار تن از آن را در بازار های جهانی عرضه می کند.

انواع پسته ایران

تنها دلیل رونق بالای صادرات پسته ایران، میزان بالای تولید پسته در این کشور نیست. تنوع پسته ایران دلیل دیگری است. این مسئله را اینگونه می توانیم توضیح دهیم. مردم در مناطق مختلف جهان سلایق بسیار متفاوتی نسبت به هم دارند. در خرید محصولات غذایی نیز این اختلاف نمود پیدا کند. ما طی تجربه ای که داشته ایم، مشاهده کردیم کشورهای مختلف در انتخاب نوع پسته تفاوت سلیقه دارند.

خوشبختانه تنوع پسته ایران، یکی از دلایلی است که سبب شده ایران بتواند با کشورهای مختلف در این حوزه همکاری نماید. بنابراین از دلایل رونق صادرات پسته ایران، می توان به تنوع کیفیتی و امکان پاسخگویی به نیاز مشتریان با سلایق مختلف را نیز عنوان کرد. و هم اکنون ایران به عنوان largest pistachio exporter در جهان به شمار می آید.

جهت دریافت لیست محصولات شرکت آجیل آناتاف می توانید با ما تماس بگیرید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما