درصد مغز گردو

درصد گردو با پوست تویسرکان در هر یک کیلوگرم گردو با پوست، یکی از فاکتورهایی است که در تعیین کیفیت گردو و قیمت آن مورد توجه قرار می گیرد. حتی می توانیم از این فاکتور درصد مغز گردو، برای مشخص کردن کیفیت مغز گردو از نظر میزان چروکیدگی آن نیز استفاده نماییم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

برای بررسی درصد مغز گردو می توانیم از فاکتورهای مختلفی استفاده کنیم. در نظر گرفتن ضخامت پوست چوبی گردو در کنار تعداد گردو در یک کیلوگرم، در کنار ظاهر مغز گردو از نظر چروکیدگی، می تواند معیاری برای درصد مغز گردو باشد. در حقیقت با بررسی این پارامترها می توانیم بدون شکستن گردو، walnut kernel weight را به ازای هر کیلوگرم گردو مشخص کنیم.

ولی برای بررسی دقیق کیفیت گردو و مشخص شدن کیفیت مغز گردو از نظر رنگ، نیاز است به صورت تصادفی از محموله گردو نمونه برداری کرده و آن را مورد سنجش قرار دهیم.

بررسی درصد مغز گردو

برای این منظور چند نمونه از قسمت های مختلف محموله را به طور تصادفی انتخاب می کنیم. سپس گردو با پوست چوبی را شکسته و پوست چوبی آن را جدا می کنیم. با بررسی وزن مغز گردو به دست آمده از وزن مشخص گردو، می توانیم درصد مغز دهی گردو را که فاکتور بسیار مهمی در تعیین قیمت هر کیلو گردو است را مشخص کنیم.

این فاکتور در مشخص کردن قیمت گردو بسیار حائز اهمیت است. درصد مغز دهی گردو در حالت عادی بین 45 الی 55 و در مواقعی 35 الی 60 درصد می باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما