روش نگهداری مغز گردو تازه

روش نگهداری مغز گردو تازه چگونه است؟ سوال بسیار مهمی است که واحد های تولید و فراوری مغزگردو باید به آن توجه نمایند. تا بتوانند کیفیت مغزگردو را از زمان فرآوری تا مصرف حفظ کنند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

مغز گردو به دلیل وجود درصد بالایی از اسیدهای چرب، یک ماده غذایی بسیار حساس به فرآیند اکسیداسیون است. در اثر رخداد فرآیند اکسیداسیون در مغز گردو، چه تغییری در مشخصات و سلامت آن رخ میدهد؟

با رخداد فرآیند اکسیداسیون در گردو تویسرکان 1401، رنگ و طعم آن دچار تغییر می شود. رنگ مغز گردویی که اکسید شده است کدر می شود. چربی درون مغز گردو به بیرون نشت می کند. و همچنین طعم مغز گردو دچار تغییر می شود. و به تلخی می گراید. تلخی همراه با تندی. از نظر سلامتی نیز این محصول نه تنها برای بدن مفید نیست حتی می تواند منجر به بروز مسمومیت شود. مسمومیت زمانی اتفاق می افتد که فرآیند اکسیداسیون درون مغز گردو شدید باشد.

همانطور که می بینید و می توان از این توضیحات برداشت کرد، نگهداری مغز گردو فرآیندی بسیار مهم است. باید شرایط و محیط نگهداری مغز گردو را به گونه ای تنظیم کنیم که از اکسیداسیون و افت کیفیت در امان بماند.

پاسخ روش نگهداری مغز گردو تازه چگونه است

پاسخ روش نگهداری مغز گردو تازه چگونه است در سه ردیف زیر قرار می گیرد.

  • باید اکسیژن محیط نگهداری گردو پوست سبز کنترل شود. یکی از عوامل فرآیند اکسیداسیون اکسیژن است. با کنترل مقدار اکسیژن موجود در محیط نگهداری مغز گردو، می توان فرآیند اکسیداسیون را کنترل نمود.
  • رطوبت یکی دیگر از اجزاء واکنش است.
  • و مورد بعدی گرما است، نگهداری مغز گردو در درجه حرارت پایین برای حفظ کیفیت آن ضروری است.

همانطور که مشاهده می نمایید نیاز است برای حفظ کیفیت مغز گردو در طول زمان نگهداری آن، این سه پارامتر را کنترل کنیم. بهترین شیوه نگهداری مغز گردو، وکیوم مغز گردو است. وکیوم مغز گردو که در یک محیط با درجه حرارت کنترل شده نگهداری شوند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما