صادرات مغز گردو و گردو از ایران

آمار صادرات مغز گردو و گردو نشان می دهد کشورهای آمریکا، اوکراین و شیلی بزرگ ترین صادرکنندگان مغز گردو در جهان هستند. این آمار را به صورت مختصر در متن زیر ارائه می نماییم.

مهمترین قطب های تولید گردو در جهان کشورهای آمریکا، چین، ایران و شیلی و اوکراین هستند. از بین این کشورها بیشترین میزان گردود توسط چین و آمریکا تولید می شود. میزان تولید گردو در ایران و شیلی نیز به حدود 6 درصد (در هر کدام یعنی مجموعا 12 درصد در دو کشور) می رسد.

میزان صادرات مغز گردو و گردو

بررسی آمار و اطلاعات مربوط به صادرات گردو نشان می دهد که کشورهای زیر قطب اصلی صادرات مغز گردو به شمار می ایند.

آمریکا: آمریکا حدود 47 درصد از کل صادرات سالانه را به طور متوسط انجام می دهد.

اوکراین: کشور اوکراین با اختصاص 13 درصد کل صادرات به خود، در مقام دوم قرار دارد.

شیلی: این کشور نیز حدود 7-8 درصد کل صادرات جهانی گردو را انجام می دهد.

سه کشور نخست صادرکننده گردو در جهان را معرفی کردیم. ولی چرا ایران و چین با وجود میزان تولید بالا و قابل توجه، صادرات زیادی ندارند؟

میزان صادرات مغز گردو و گردو از ایران و چین

کشورهای ایران و چین با وجود اینکه از تولیدکنندگان عمده گردو در جهان هستند، ولی صادرات سالانه آنها نسبت به سه کشور دیگر کمتر است. دلیل این موضوع این است که  مصرف سالانه گردو در این دو کشور بالاست. بیشترین میزان گردو تولید شده در چین و همچنین در کشور ایران صرف بازار داخلی این دو کشور می شود. اگرچه گردو ایران به دلیل طعم بسیار عالی و درصد چربی بالای موجود درون آن، طرفداران بی شماری در جهان دارد. و هم اکنون نیز به برخی کشورها نظیر ترکیه، آلمان و … صادرات می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما