صادرات پسته از ایران

آمار نشان می دهد میزان صادرات پسته از ایران بسیار بالا و قابل توجه است. ایران جزء بزرگ ترین کشورها در این زمینه به شمار می آید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

در این مقاله قصد داریم آمار مختصری در مورد صادرات پسته از ایران ارائه نماییم. این آمار توسط inc منتشر شده است. با بررسی این آمار مشاهده خواهیم کرد که ایران سهم زیادی در تامین پسته مورد نیاز بازار های جهانی دارد.

آمار صادرات پسته از ایران

طبق آماری که inc منتشر کرده است، از میزان صادرات سالانه پسته در سال 2015، حدود 42 درصد آن توسط ایران انجام گرفته است. میزان صادرات پسته از ایران در این سال حدود 125 هزار تن بوده است.

کشورهای دیگر که به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار دارند، آمریکا و چین هستند. این کشورها نیز حدود 26 و 17 درصد کل صادرات را (به ترتیب) انجام داده اند.

البته متوسط صادرات 5 ساله می تواند طالاعات دقیق تری را به ما بدهد. آمار نشان می دهد که به طور متوسط در بازه 5 ساله از 2010 الی 2015، ایران 40 درصد کل صادرات پسته را انجام داده است. و آمریکا و چین به ترتیب حدود 34 و 14 درصد صادرات پسته را انجام داده اند.

همانطور که این آمار نشان می دهد، صادرات پسته از ایران بسیار زیاد است. و در حقیقت، ایران مرکز اصلی صادرات پسته در جهان به شمار می رود.

بدیهی است با این توضیحات، چنانچه بتوانیم در خرید پسته به شرکت های صادرکننده پسته در ایران دسترسی داشته باشیم، به این معنی است که به منبع اصلی تامین پسته دست یافته ایم. بنابراین می توانیم پسه را با کیفیت، قیمت و شرایط خوب خریداری و به کشور خودمان وارد نماییم.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما