فروش عمده پسته خام و بوداده

فروش عمده پسته خام و بوداده در مغازه ها با قیمت متفاوت نسبت به هم عرضه می شود. دلیل تفاوت قیمت بین انواع پسته خام و بوداده چیست؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

تفاوت بین قیمت فروش عمده پسته خام و بوداده می تواند ناشی از تفاوت کیفیت پسته ها باشد. ولی چنانچه پسته خام استفاده شده برای تولید پسته برشته شده مشابه پسته خام باشد، چطور؟ در این صورت تفاوت قیمت فروش عمده پسته خام و بوداده چگونه خواهد بود؟

تفاوت قیمت فروش عمده پسته خام و بوداده

می دانیم برای فرآوری پسته های برشته نیاز است بعد از آماده سازی و درجه بندی پسته خام، آن را تحت یک مرحله فرآوری ثانویه قرار دهیم. در این مرحله فرآیند طعم دار کردن و برشته کردن بر روی پسته انجام می گیرد. برای انجام این مرحله نیاز داریم از دستگاه های مخصوص این کار استفاده کنیم. همچنین نیروی کار انسانی داشته باشیم. و البته از مواد افزودنی و طعم دهنده ها نیز استفاده می کنیم.

همانطور که مشاهده می کنید، فرآیند طعم دار کردن پسته یک فرآیندی است که مستلزم صرف هزینه است. بنابراین نیاز کاملا واضح است که پسته خام و برشته شده حتی اگر کیفیت پسته آنها یکی باشد، اختلاف قیمت نسبت به هم خواهند داشت. البته در چنین شرایطی اختلاف قیمت بین roasted and raw pistachio زیاد نخواهد بود. و به کمتر از 0.2 دلار می رسد. اختلاف قیمت بین پسته خام بو داده در صورت یکسان بودن کیفیت پسته خام با برشته، تنها به نوع طعم دهنده و نحوه انجام فرآیند بودادن مربوط می شود. به عنوان مثال طعم دهنده می تواند زعفران باشد و یا نمک باشد. اختلاف قیمت بین زعفران و نمک بر قیمت نهایی پسته طعم دار شده تاثیر می گزارد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما