فروش پسته خام خندان

در خرید و فروش پسته خام خندان و گردو با پوست خارجی، پسته را باید علاوه بر اینکه از نظر نوع، سایز و رقم مورد بررسی قرار می دهیم، از حیث دانه های معیوب داخل پسته نیز مورد بررسی قرار دهیم.

همانطور که قبلا مطرح کردیم، پسته دارای دو نوع، 5 رقم و 20 سایز مختلف است. هر نوع پسته با رقم و سایز مشخص خود می تواند دارای چندین کیفیت باشد. اختلاف این کیفیت ها نسبت به هم در چیست؟ برای درک این موضوع می خواهیم دو محموله پسته با نوع، رقم و سایز یکسان ولی کیفیت متفاوت را در نظر بگیریم.

تفاوت کیفیت پسته ها در  خرید و فروش پسته خام خندان

مهمترین تفاوتی که می تواند بین دو محموله پسته و گردو با پوست خشک با نوع، رقم و سایز یکسان وجود داشته باشد، مربوط به وجود دانه های معیوب درون محموله پسته است. آیا تا به حال در خرید پسته با محموله ای مواجه شده اید که درصدی از دانه ها بسته باشند. بعضا درصد دانه های دهان بسته درون محموله زیاد است. در این صورت ما پسته را پسته با کیفیت پایین می دانیم. در حالیکه اگر دانه های دهان بسته را از محصول جدا کنیم، می توانیم بگوییم کیفیت پسته بالاتر است. درصد دانه های دهان بسته یکی از مواردی است که در فرآوری پسته مورد توجه قرار می گیرد. درون محموله های پسته با کیفیت سوپر، درصد دانه های بسته نزدیک به صفر است. درون پسته با کیفی استاندارد این مقدار به زیر 7 درصد می رسد.

البته موارد دیگری نیز هستند که به عنوان عیب به شمار می آیند. آیا تا به حال شده است که محموله پسته با رقم مسخص مثلا احمدآقایی خریداری کنید ولی درون آن درصدی از محصول فندقی باشد. این مسئله یکی دیگر از پارامترهایی است که در تعیین کیفیت پسته مورد توجه قرار می گیرد. برای محموله پسته با کیفیت بالا باید درصد غیر یکنواختی پسته از نظر رقم، کم باشد.

همه پارامترهایی که در تعیین کیفیت پسته مورد توجه قرار می گیرند، در بخش محصولات داخل جدول معرفی شده اند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما