فروش پسته سبز صادراتی ایران

فروش پسته سبز صادراتی ایران در مناطق مختلفی از جهان انجام می گیرد. کشورهای چین، هنگ کنگ، اتحادیه اروپا، امارات، ترکیه، روسیه، ویتنام، آلمان و … از مهمترین بازار های هدف آجیل پسته سبز هستند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

روی آوردن مردم جهان به مصرف مواد غذایی با ارزش غذایی بالا در سال های اخیر، بدلیل افزایش آگاهی آنها در خصوص تاثیر تغذیه سالم بر سلامتی بوده است. هم اکنون میوه های مغز دانه ای مورد توجه مصرف کنندگان در سطح جهان هستند. و آمار نشان می دهد مصرف این محصولات از جمله پسته افزایش قابل توجهی داشته است.

طبق آمار INC میزان مصرف پسته در کشورهای مختلف به صورت زیر است:

Year: 2015 Country
Consumption (MT)
119.256 Turkey
77.189 USA
59.935 Vietnam
40.000 Iran
25.148 syria
21.928 China
17.910 Germany
10.484 Belgium
9.880 Italy
7.045 Afghanestan
6.812 France
6.491 Spain
6.407 Suidi Arabia
6.218 India

همانطور که مشاهده می کنید، کشور ترکیه بیشترین میزان مصرف را دارد. این کشور درصدی از محصول مورد نیازش را خود تولید می کند و درصدی را نیز از ایران خریداری می نماید.

آمریکا دومین مصرف کننده پسته در جهان است. سالانه مقداری از تولید خود را صرف نیاز بازار داخلی نموده و مابقی را به مناطق مختلف جهان صادر می نماید.

صادرات پسته به ویتنام

ویتنام سومین جایگاه را از نظر میزان مصرف سالانه در سال 2015 دارد. یکی از مهمترین بازار های هدف پسته ایران است. ایران سالانه حجم قابل توجهی آجیل پسته سبز به این کشور ارسال می کند. طبق آمار اتاق بازرگانی در سال 2017، ایران بیش از 20 هزار تن انواع پسته و مغز پسته به ویتنام صادر کرده است.

از نظر میزان مصرف سالانه پسته، ایران در رتبه چهارم است. ایران خود از بزرگترین تولیدکنندگان و بزرگترین صادرکننده پسته در جهان است و سالانه حجم قابل توجهی از تولیداتش را صادر می نماید. و درصدی را نیز در بازار داخلی به مصرف می رساند.

آجیل پسته سبز هم به عنوان میان وعده مورد علاقه مردم است. و هم در تهیه انواع فرآورده های غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. ایران به عنوان بزرگترین صادرکننده این محصول، تامین کننده پسته برای کشورهای مختلف است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما