قیمت روز مغز گردو دوپر سفید در بازار

قیمت روز مغز گردو دوپر سفید نسبت به بادام درختی سنگی ۱۴۰۱ قهوه ای و سیاه، بالاتر است. دلیل این مسئله را در متن زیر به طور مفصل مطرح می کنیم.

هر سال درصدی از مغز گردو هر درختی، به رنگ تیره در می آید. آیا تا به حال به دلیل این مسئله وجه کرده اید؟ چرا این اتفاق رخ می دهد؟ کمبود عناصر معدنی درون خاک سبب رشد نامناسب بادام زمینی مزمز می شود. وقتی خاک عناصر معدنی کافی را نتواند به گیاه بدهد، رشد گیاه مناسب نخواهد بود. تیره شدن رنگ مغز گردو یکی از نشانه های کمبود عناصر معدنی است. این توضیح نشان می دهد که ارزش غذایی مغز گردو های با رنگ روشن بالاتر از ارزش غذایی مغز گردو با رنگ قهوه ای و سیاه است. بنابراین قیمت روز مغز گردو دوپر سفید بالاتر خواهد بود.

در حالیکه با تیره تر شدن رنگ مغز گردو، محصول در رده کیفیت پایین تر قرار می گیرد. و قیمت آن نیز ارزان تر می شود. ارزان ترین مغز گردو، مغز گردو سیاه است. توضیح فوق دلیل بالاتر بودن قیمت روز مغز گردو دوپر سفید را به وضوح مشخص کرد. ولی سوال دیگری نیز در این متن می خواهیم مطرح کنیم و به پاسخ آن بپردازیم. علاوه بر رنگ مغز گردو چه مشخصات دیگری در تعیین کیفیت مغز گردو حائز اهمیت است؟

تاثیر درصد شکستگی در قیمت روز مغز گردو دوپر سفید

یکی از مهمترین پارامترها و عوامل، میزان مغز گردو شکسته درون محصول است. مغز گردو شکسته بسیار حساس به اکسیداسیون است. و سریع طعم و رنگ آن تغییر می کند. بنابراین هرچه میزان مغز گردو شکسته درون محصول کم باشد، یعنی کیفیت مغز گردو بالاتر است. البته پارامترهای زیادی در تعیین کیفیت مغز گردو مورد توجه قرار می گیرد. دو مورد بسیار مهم را در بالا مطرح کردیم. سایر موارد را می توانید در بخش محصولات مطالعه نمایید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما