قیمت هر کیلو گردو با پوست 97

قیمت هر کیلو گردو با پوست را می توانیم بر اساس نوع گردو تعیین کنیم. همانطور که می دانیم گردو دارای ارقام مختلفی است. ارقامی که پوست چوبی آنها نازک تر باشد به دلیل داشتن درصد مغز به گردو بالاتر، دارای قیمت هر کیلو گردو با پوست بیشتر هستند. و بالعکس، اغلب گردو های ارزان دارای پوست چوبی ضخیم هستند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

مهمترین فاکتوری که ما در تعیین قیمت هر کیلو گردو با پوست در نظر می گیریم، مربوط به کمیت درصد مغز دهی است. درصد مغز دهی گردو چگونه تعیین می شود؟ نسبت متوسط وزن مغز گردو به گردو ضربدر عدد 100 را درصد مغز دهی گردو می نامیم. هر چه این عدد بزرگ تر باشد به این معنی است که می توانیم از یک کیلوگرم گردو مقدار بیشتری مغز گردو دریافت نماییم. این موضوع وابسته به صخامت پوست چوبی گردو است.

قیمت گردو با پوست 97

همانطور که می دانید گردو محصولی است که دارای ارقام مختلفی است. پوست برخی از ارقام نازک است. پوست برخی ارقام نیز ضخیم است. ما در مجموع گردو را در سه نوع دسته بندی می کنیم.

  1. گردو با پوست نازک که تحت عنوان گردو کاغذی معروف است.
  2. گردو با ضخامت پوست متوسط
  3. گردو با پوست ضخیم

پارامتر درصد مغزدهی برای این سه نوع گردو به ترتیب برای نوع 1، بالاتر از 2 و برای نوع 2 بالاتر از نوع 3 است. بنابراین به همین نسبت walnut with shell price per kg برای یک بالاتر از 2 و 2 نیز بالاتر از نوع 3 است.

البته در تعیین قیمت هر کیلو گردو با پوست علاوه بر این پارامتتر به دیگر پارامترها نظیر کیفیت مغز گردو از نظر رنگ، سایز دانه های گردو، عدم آفت زدگی گردو و … نیز توجه می کنیم.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما