قیمت هر کیلو گردو خشک 96-97

قیمت هر کیلو گردو خشک در سال 96-97 در ایران دست خوش تغییرات زیادی شد. البته این تغییر قیمت گردو بر اساس ارز ریال ایران، محسوس تر بود و دلیل آن کاهش ارزش پول ایران در این سال بود. تغییر در قیمت هر کیلو گردو با پوست خارجی بر اساس ارز دلار، کمتر بوده است.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

قیمت هر کیلو گردو خشک در سال 96-97 با افت و خیز شدیدی مواجه شد. البته تا اواخر سال 2017، قیمت نوسان داشت ولی شدت نوسان خیلی بالا نبود. از اوایل سال 2018 و به خصوص پس از عید نوروز در ایران که با کمبود محصول و البته افزایش نرخ دلار در بازار ایران مواجه شدیم، قیمت هر کیلو گردو با پوست خشک به شدت افزایش داشت. به گونه ای که قیمت گردو از حدود 80 هزار تومان برای مغز گردو سوپر، به بیش از 120 هزار تومان افزایش پیدا کرد (در بازار خرده فروشی). و قیمت عمده فروشی مغز گردو از حدود 65 هزار تومان به بیش از 100 هزار تومان رسید.

قیمت هر کیلو گردو خشک در سال 97

هم اکنون که در سپتامبر 2018 قرار داریم و برداشت گردو کم و بیش آغاز شده است، هنوز به قیمت های متعادل باز نگشته ایم. قیمت مغز گردو همچنان بالاست. همانطور که مطرح شد کمبود عرضه و افزایش نرخ دلار، دو دلیل اصلی افزایش قیمت گردو بوده است. ولی هم اکنون با وجود افزایش عرضه قیمت گردو همچنان بالاست. دلیل این موضوع افت ارزش پول ایران است. افزایش نرخ دلار در بازار ایران بر بازار اکثر محصولات تاثیر گذاشته است. اکثر محصولا و مواد غذایی که گردو نیز از جمله آنهاست با افزایش قیمت مواجه بوده اند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما