قیمت یک کیلو مغز گردو کامل

قیمت یک کیلو مغز گردو کامل به دو دلیل اغلب بالاست. دلیل اول نیاز به استفاده از گردو کاغذی برای فرآوری این محصول است. و دلیل دوم کیفیت بالا و امکان نگهداری آن به مدت زمان طولانی تر است.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

گردو دارای ارقام و واریته های زیادی است. برخی ارقام دارای پوست چوبی ضخیم هستند. و برخی دارای پوست چوبی نازک هستند. این موضوع دقیقا به ارقامی که به عنوان رقم پایه و رقمی پیوندی استفاده می شود، مربوط است. در مجموع گردو را در سه گروه قرار می دهیم.

  • گردوهای با پوست چوبی نازک که اصطلاحا گردو کاغذی می نامیم
  • گردو با پوست چوبی ضخیم که اصطلاحا گردو سوزنی نامیده می شوند
  • و گردویی که ضخامت پوست چوبی آن متوسط است نه نازک و نه ضخیم

دلایل بالا بودن قیمت یک کیلو مغز گردو کامل

اگر پوست چوبی گردو نازک باشد می توانیم مغز گردو را با کمترین میزان شکستگی از پوست آن جدا کنیم. ولی اگر پوست چوبی گردو ضخیم باشد متاسفانه امکان شکستن مغز گردو وجود دارد.

با این توضیح مشخص است که برای فرآوری whole walnut kernels نیاز داریم از گردو با پوست نازک استفاده کنیم. نازک بودن پوست گردو به معنی بالا بودن درصد مغز دهی آن است. بنابراین گردو های باپوست نازک قیمت بالاتری دارند. این موضوع بر قیمت یک کیلو مغز گردو کامل تاثیر می گذارد. در حقیقت یکی از دلایل بالاتر بودن قیمت یک کیلو مغز گردو کامل، همین موضوع است.

موضوع دیگر کیفیت بالا و امکان نگهداری مغز گردو کامل به مدت زمان بیشتر است. به دلیل نداشتن سطح شکسته، مغز گردو کمتر دچار فرآیند اکسیداسیون می شود. بنابراین می توانیم به مدت زمان بیشتری این محصول را نگهداری کنیم.

این دو موضوع مهمترین دلیل بالا بودن قیمت یک کیلو مغز گردو کامل است. البته خود مغز گردو کامل را می توانیم در دو گروه مغز گردو قهوه ای و مغز گردو سفید دسته بندی کنیم. که نسبت به هم به دلیل تفاوت در رنگ اخلاف قیمت دارند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما