نرخ پسته صادراتی امروز

نرخ پسته صادراتی دارای بازه وسیعی است. اختلاف قیمت پسته صادراتی بین کیفیت های مختلف بعضا به بیش از 3 دلار می رسد. دلیل این تفاوت را در متن زیر بررسی می کنیم.

برای اینکه بتوانیم دلیل اختلاف نرخ پسته صادراتی را نسبت به هم درک کنیم، نیاز است انواع پسته ها را بشناسیم. در ابتدا مطرح می کنیم که در دسته بندی انواع پسته چه پارامترهایی مهم است. در گام بعد انواع پسته ها را معرفی می کنیم.

پارامترهای مهم در دسته بندی پسته و تخمین نرخ پسته صادراتی

  • رقم پسته
  • نوع پسته
  • سایز پسته
  • کیفیت پسته از نظر درصد دانه های معیوب

این پارامترها مهمترین مسائل در دسته بندی انواع پسته هاست. برهمین اساس نیز نرخ پسته صادراتی را تعیین می کنیم. به عنوان مثال پسته دارای 5 رقم تجاری مهم است. این ارقام شامل پسته اکبری، فندقی، جامبو، احمدآقایی و بادامی است. هر رقم پسته خود دارای انواع مخلف از نظر اینکه طبیعی خندان است یا مکانیک خندان می باشد. و همچنین سایز های مختلف و کیفیت متفاوتی دارند.

در مجموع تنوع پسته های داخل پوست به بیش از 120 نوع می رسد. خریدار باید بر اساس استاندارد و سلیقه بازار هدفش اقدام به انتخاب نوع خاص پسه نماید. مما برای راهنمایی شما کاتالوگ را جهت دانلود و مطالعه در اختیارتان قرار می دهیم.

اختلاف نرخ پسته صادراتی

اختلاف cost of shelled pistachio به دلیل اختلاف فاحش کیفیت های مختلف پسته ها نسبت به هم است. قطعا محصول با کیفیت بالا و محصول ارزان نمی تواند قیمت یکسان داشته باشد. لذانیاز است در استعلام قیمت پسته در گام نخست نوع پسته ای را که می خواهیم بخریم را مشخص نمایی. بر همین اساس صادرکنندگان پسته به ما قیمت اعلام خواهند کرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما