تولید کننده مغز گردو فسنجانی درجه یک

تولید کننده مغز گردو فسنجانی بهترین و مناسب ترین ابزار و تجهیزات را برای تولید محصولی درجه یک به کار گرفته است. این تولید کننده با بررسی نیاز جامعه و مشتریان و همچنین با جلب اعتماد و رضایت آن ها فروش بی سابقه ایی را برای خود رقم زده است. در واقع بهترین تولید کننده مغز گردو فسنجانی، تولید کننده ای است که با نیاز سنجی محصولات خود را تولید نماید. اصالت، کیفیت، سالم بودن و قیمت معقول یک محصول، از جمله مواردی است که تولید کننده به آن توجه خاصی داشته است. تولید کننده از نیاز مشتریان خود آگاهی کافی را کسب نموده است. تا بتواند محصولی در خور نیاز مصرف کنندگان تولید و روانه بازار فروش مواد غذایی سالم نماید. سلامت محصول و تازه بودن آن از مسائلی است که باید در صنایع غذایی مورد توجه قرار گیرد. برای موفقیت در میزان فروش و جذب مشتری باید محصولی کاملا با کیفیت تولید و به بازار عرضه کرد.

تولید کننده مغز گردو فسنجانی درجه یک

مغز گردو فسنجانی تویسرکان

مغز گردو فسنجانی تویسرکان شهر تویسرکان همدان به عنوان بهشت گردوهای ایران شناخته شده است. این شهر به دلیل آب و هوای کوهستانی و دره ای مکانی مناسب برای کاشت گردو می باشد. از انواع گردو ایرانی کشت شده در این شهر می توان به ارقام گردو پوست کاغذی، سوزنی و سنگی و … اشاره کرد.

گردو تویسرکان یکی از ارزشمندترین گردو ها در کشور می باشد. گردو تولید شده در این منطقه دارای انواع پوست سبک، سنگین و کاغذی است. گردو تویسرکان پرمغز است و رنگ مغز آن سفید مایل به کرم است و نسبت به سایر گردوها چرب تر می باشد.

مغز گردو فسنجانی تویسرکان یکی از مرغوبترین مغز گردو ها در کشور می باشد. که به دلیل دارا بودن طعم خاص و دلنشین، روغنی و گوشتی بودن شهرت جهانی پیدا کرده است.

مغز گردو را می توان یکی از پرمصرف ترین آجیل ها و مغزهای خوراکی دانست. مغز گردو به عنوان وعده غذایی، مکمل غذایی، داروی گیاهی و صبحانه ای مقوی مصرف می شود.

مغز گردو منبع غنی از پروتئین، فیبر، ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی می باشد. وجود انواع ویتامین ها از جمله کلسیم، منیزیم، فسفر، روی و آهن در مغز گردو نشان دهنده ارزش غذایی بالای این محصول است.

تفاوت طعم مغز گردو فسنجانی و مغز گردو سفید

استفاده از مغز گردو در انواع غذاها و خورش ها به خصوص خورش فسنجان از زمان های دور تاکنون مرسوم بوده است. مغز گردو فسنجانی به دلیل دارا بودن روغن طبیعی و همچنین عطر و طعم فوق العاده برای تهیه یک غذای خوشمزه ضروری است.

مغز گردو فسنجانی نسبت به مغز گردو سفید از رنگ تیره تری برخوردار می باشد. همین ظاهر تیره سبب ارزان تر بودن این نوع مغز با مغز گردو سفید می باشد. اگر چه از نظر طعم و عطر با مغز گردو سفید برابر و گاها خوش طعم تر نیز خواهد بود.

از جمله نکات نکات مهم به هنگام خرید مغز گردو؛

  • بوی مغز گردو
  • شکل و ظاهر
  • میزان چربی

به هنگام خرید این محصول باید توجه داشت که بوی مغز گردو کاملا طبیعی باشد و فاقد هرگونه بوی مصنوعی و نا آشنا باشد. علاوه بر این مغز گردو ایرانی نسبت به نمونه خارجی دارای اندازه های یکسانی نمی باشد. مهمترین نکته به هنگام خرید بررسی میزان چربی موجود در مغز گردو است.

با وجود انواع گردو خارجی در بازار ایران باید به هنگام خرید به تمام نکات توجه کرد تا بتوان مغز گردو ایرانی با کیفیت را خریداری کرد.

مرغوب ترین مغز گردو فسنجانی در بازار

مرغوب ترین مغز گردو فسنجانی در بازارمرغوب ترین مغز گردو فسنجانی، مغزی است که دارای چربی بیشتر و عطر و طعم دلنشین تری باشد. گردو سرشار از امگا۳ می باشد که برای کاهش کلسترول خون و همچنین بهبود عملکرد قلب و عروق نیز بسیار مفید است.

وجود امگا۳ در گردو سبب شده است که به آن غذای مغز نیز گفته شود. زیرا برای عملکرد بهتر مغز نیاز به این ماده در بدن ضروری است.

 به دلیل دارا بودن خواص زیاد در مغز گردو، مصرف آن به همه گروه های سنی توصیه می شود. گردو از میزان انرژی بالایی برخوردار می باشد. به همین علت برای ورزشکاران و افرادی که فعالیت های سنگین انجام می دهند بسیار مناسب است.

از جمله فواید مغز گردو؛

  1. شادابی پوست
  2. تقویت و افزایش رشد مو
  3. درمان استرس و افسردگی
  4. تقویت حافظه
  5. پیشگیری و درمان یبوست
  6. تقویت سیستم ایمنی 
  7. ضد التهاب طبیعی
  8. جلوگیری از ورم مفاصل
  9. مفید برای تنگی نفس
  10. تنظیم سوخت و ساز بدن

 ارزش غذایی مغز گردو در هر 100 گرم؛

  • 654 کالری
  • 65 گرم چربی
  • 7 گرم فیبر
  • 15 گرم پروتئین
  • 14 گرم کربوهیدرات
  • 2.6 گرم قند

برای طبخ غذاهایی مانند؛ خورش فسنجان، خاگینه، میرزا قاسمی،انواع پلو و خوراک های گیاهی از مغز گردو استفاده می شود. در طب سنتی مغز گردو دارای طبع گرم و خشک می باشد به همین علت افراد گرم مزاج باید در مصرف آن حد اعتدال را رعایت نمایند.

انواع مغز گردو فسنجانی در کشور

انواع مغز گردو؛

  • مغز گردو سفید
  • مغز گردو معمولی
  • مغز گردو خورشتی

از نظر شکل ظاهری مغز گردو سفید جذاب تر بوده و مشتریان زیادی به دنبال مغز گردو سفید هستند. مغز گردو سفید بیشتر به همراه پنیر و در وعده صبحانه مصرف می شود. به دلیل شکل ظاهری زیباتر و مشتری پسندی این نوع مغز گردو از قیمت بالاتری برخوردار می باشد.

مغز گردویی که نه سفید باشد و نه رنگ تیره ای داشته باشد در دسته مغز گردو معمولی قرار دارد. این مغز از نظر چربی و طعم با مغز گردو سفید تفاوت آن چنانی ندارد. قیمت این نوع مغز نیز متغیر می باشد و بر اساس کیفیت دارای قیمت های متفاوتی است.

مغز گردو خورشتی دارای رنگ قهوه ای تیره می باشد که به آن مغز گردو فسنجانی نیز گفته می شود. این مغز نسبت به مغز گردو سفید درشت تر بوده اما به دلیل رنگ تیره از جذابیت کمی برخوردار است. قیمت این نوع مغز نسبت به مغز گردو سفید پایین تر می باشد. اما از نظر کیفیت با مغز گردو سفید برابری می کند.

نمونه ای دیگر از مغز گردو فسنجانی، مغز گردو دندانه است. مغز گردو دندانه یا شکسته به هنگام بیرون آمدن از پوسته گردو به صورت سالم خارج نمی شود. قیمت این نوع مغز نسبت به سایر نمونه ها ارزان تر می باشد. اما دارای کیفیتی مطلوب است.

به گفته افراد با تجربه در این زمینه این نوع مغز از تردی و چربی بیشتر برخوردار است. این نوع مغز برای مصارف خانگی و شیرینی پزی که ظاهر مغز چندان اهمیتی ندارد بسیار مناسب می باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما