خریدار پسته فندقی درجه یک در تهران

پسته فندقی یکی از انواع پسته های تولیدی در ایران است که به دلیل شباهت ظاهری به فندق و گرد بودن به این نام خوانده می شود. به طور کلی پسته یکی از محصولات استراتژیک و مهم کشاورزی در ایران می باشد که علاوه بر مصارف داخلی دارای فروش صادراتی نیز است و سالانه مقادیر قابل توجهی از این خشکبار به کشور های دیگر صادر می شود. مناطق کرمان و رفسنجان در کشور از جمله نقاطی هستند که به عنوان قطب تولید پسته در کشور به شمار می آیند. 

خریدار پسته فندقی درجه یک در تهران

پسته و مغز پسته فندقی باکیفیت

پسته و مغز پسته فندقی باکیفیتدر میان انواع خشکبار از پسته می توان به عنوان گل سر سبد آنها نام برد. این امر به دلیل اهمیت اقتصادی و استراتژیک پسته از یک طرف و خواص موجود در آن از سوی  دیگر می باشد.

ایران یکی از کشور های تولید کننده و صادر کننده انواع پسته است. انواع پسته شامل:

  • پسته فندقی
  • پسته اکبری
  • پسته کله قوچی
  • پسته اوحدی 
  • پسته احمد آقایی

می شوند. در این میان پسته فندقی به دلیل شکل خاص آن و گرد بودنش یکی از انواع پسته های صادراتی ایران محسوب می شود که دارای مشتریان خارجی قابل توجهی است.

طبق آمار های موجود پسته فندقی بالا ترین میزان آمار پسته را به خود اختصاص می دهد. همان طور که بیان شد، پسته علاوه بر ارزش اقتصادی دارای خواص فراوانی است که به طور خلاصه عبارت است از:

  • یک منبع غذایی عالی برای بیماران مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی
  • سرشار از آنتی اکسیدان های قوی مانند لوتین
  • کاهش دهنده کلسترول بد خون و خون رسانی مناسب به قلب
  • از پسته به عنوان داروی حیات بخش یاد شده است.
  • ترکیبی از عسل و پسته بسیار مقوی و مغذی است.
  • کاهش دهنده اضطراب بوده و آرامش بخش بوده و به همین دلیل اثرات ضد اضطراب دارد.
  • سرشار از پتاسیم، آهن، فسفر، پروتئین و کلسیم می باشد.
  • تقویت کننده مغز و ذهن می باشد. 

خواص ذکر شده در انواع پسته وجود دارد. البته مصرف پسته نیز مانند هر ماده غذایی دیگر با احتیاط و به صورت متعادل باید انجام گیرد. پسته قابل مصرف به اشکال مختلف می باشد. مثلا می توان آن را به صورت خام یا شور شده مصرف نمود که البته نوع خام آن مفید تر می باشد.

انواع پسته فندقی در بازار

پسته فندقی یکی از انواع پسته های مرغوب در ایران محسوب می شود که به دلیل شکل گرد داشتن و کوچک بودن متقاضیان زیادی دارد. 

درخت پسته فندقی تا ارتفاع بیش از سه متر نیز رشد کرده و در بین انواع درخت های پسته بیشترین عرض را دارا می باشد. بیشتر درختان پسته فندقی در ایران واقع شده اند و استان کرمان و رفسنجان نیز از جمله مهمترین مراکز تولید پسته در کشور محسوب می شوند.
در استان کرمان بیش از شصت درصد پسته از نوع فندقی است و مهمترین نوع پسته در این بخش از کشور به شمار می رود.

پسته فندقی اعلا از ارزشمندترین پسته صادراتی ایران می باشد که بیشترین حجم صادرات پسته را به خود اختصاص داده است. 

بهترین پسته فندقی به اشکال مختلف به فروش می رسد. فروش فله ای و بسته بندی دو نوع از اشکال فروش پسته می باشد که ممکن است مقادیر مختلفی را به خود اختصاص دهد. 

از پسته برای موارد مختلف مانند مخلوط نمودن با سایر خشکبار مانند کشمش، مغز بادام، مغز فندق، بادام هندی و …استفاده می شود که نمونه ای از شکل مصرف پسته است. 

 دیگر این که مغز پسته به صورت خرد شده و پودر شده برای تزیین و همچنین تهیه انواع شیرینی و کیک به کار برده می شود. علاوه بر این مغز پسته به صورت سالم نیز تهیه می شود که این شکل پسته نیز مشتریان خاص خود را دارد.

راهنمای خرید پسته فندقی اعلا

راهنمای خرید پسته فندقی اعلامیوه درخت پسته به شکل خوشه ای و متمرکز است که در اثر تبدیل شکوفه های آن به پسته به وجود می آید. هر خوشه پسته فندقی 53 گرم وزن داشته و حدود بیست عدد پسته را در شرایط معمولی تولید می کند.

پسته فندقی نوعی پسته خندان است که 73 درصد تخمین زده شده است. اوایل شهریور ماه عموما فصل برداشت پسته است که ممکن است تا انتهای آن به طول بینجامد.

به طور کلی انواع پسته از نظر تغذیه ای خواص کم و بیش مشابهی دارند و نوع خاک و همچنین شرایط جغرافیایی و آب و هوای محل می تواند میزان مواد آن را افزایش یا کاهش دهد. 

پسته یکی از مواد غذایی بسیار مفیدی است که مصرف چندین عدد از آن به صورت روزانه می تواند تاثیرات فوق العاده ای در دراز مدت بر بدن داشته باشد.

برای خرید پسته فندقی ارزان و با کیفیت اعلا، فصل برداشت پسته می تواند بهترین زمان خرید به شمار آید. در این زمان پسته به صورت تازه است و مزه و طعم خوبی دارد که با خوردن چند عدد از آن به خوبی طعم آن مشخص می شود.

نحوه تشخیص پسته فندقی مرغوب

پسته فندقی یکی از پر مصرف ترین انواع پسته در کشور می باشد که در زمان خرید توجه به نکاتی چند می تواند در تهیه بهترین نوع آن بسیار مفید واقع شود.

به طور مثال خندان بودن پسته یکی از مواردی است که از سوی خریداران لازم است مورد توجه قرار گیرد. پسته خندان ممکن است به صورت:

  • پسته خندان طبیعی
  • پسته خندان مصنوعی 

باشد. پسته خندان طبیعی به پسته ای گفته می شود که در زمان برداشت از درخت به صورت طبیعی پوسته سفید داخلی خود را شکافته و باز است. به طور قطع این نوع پسته از ارزش و کیفیت بالایی برخوردار است. 

در صورتی که پسته ای که به روش مصنوعی و با یک سری ترفند ها به پسته خندان تبدیل شود از نوع نامرغوب بوده و اصطلاحا به آن پسته آب خندان گفته می شود که از کیفیت خوبی برخوردار نیست.

پسته طبیعی خندان با فشار دست بسته نمی شود. در صورتی که پسته هایی که به روش مصنوعی خندان می شوند قابل بسته شدن با فشار دست می باشند. بنابراین این تکنیک می تواند روشی موثر برای تشخیص پسته با کیفیت از انواع نامرغوب آن به شمار آید.

افزون بر این پسته تازه از عطر و طعم خوبی برخوردار است که پسته های نامرغوب این کیفیت را ندارند. به طور کلی برای خرید پسته توصیه می شود از نوع خام آن تهیه شود و در منزل توسط خود افراد بو داده شده و شور شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما