خواص منحصر بفرد مغز گردو

گردو با داشتن امگا3 و املاح معدنی و ویتامینهای فراوانی که در خود ذخیره دارد، دارای خواص بسیار می‌باشد که آن را در نوع خود منحصر به فرد نموده. مصرف مغز گردو برای افرادیکه دچار آلزایمر هستند بسیار توصیه شده است.
غذای مغز میتوان گفت بهترین نام مستعاری است، که میتوان برای گردو انتخاب نمود. این ماده خوراکی که در انواع خشکبار دسته بندی شده است و در هرم غذایی برای مصرف آن تاکید شده دارای انواع املاح و ویتامینهای میباشد که آنرا بسیار مهم نموده و با توجه به اینکه سرشار از امگا3 است برای مغز بسیار مفید می‌باشد.

ترکیبات شیمیایی گردو


وجود انواع ویتامین و اسیدهای آلی موجود در گردو به همراه مقدار کمی آسان در مغز گردو به همراه مقادیر فراوانی از امگا 3 که از انواع اسیدهای چرب مورد نیاز بدن است گردو را در زمره انواع مواد خوراکی قرار داده که مصرف آن برای بدن بسیار مفید است. امگا 3 که از انواع اسیدهای چرب بوده و در بدن انسان تولید نمیگردد و تنها با مصرف انواع مواد غذایی که این ماده را در خود دارد جذب بدن میشود، وجود این اسید در بدن باعث افزایش قدرت ذهنی و هوشی شده و به همین خاطر به گردو که سرشار از این اسید میباشد غذای مغز اطلاق میگردد. سایر مواد معدنی در گردو سبب میگردد این ماده غذایی بسیار مقوی بوده و هر 100 گرم آن نزدیک به 650 کیلو کالری انرژی در بدن انسان آزاد میکند، به همین خاطر کسانی که در مورد مصرف کالری بدن خود حساس هستند باید در نظر داشته باشند در هنگام مصرف این ماده خوراکی از میزان مصرف دیگر مواد غذایی کم کنند. مواد معدنی موجود در گردو به شرح زیر است:
آب ۳/۵ گرم، سدیم ۲ میلی گرم، پروتئین ۱۴/۸ گرم، پتاسیم ۵۰ میلی گرم، مواد چربی ۶۵ گرم، ویتامین آ ۳۰ واحد، مواد نشاسته ای ۱۳ گرم، ویتامین ب ۱ ۰/۳۵ میلی گرم، کلسیم ۱۰۰ میلی گرم، ویتامین ب ۲ ۰/۱۲ میلی گرم، فسفر ۳۸۰ میلی گرم، ویتامین ب ۳ ۱ میلی گرم، آهن ۳ میلی گرم، ویتامین ث ۲ میلی گرم.
خواص گردو

خواص مغز گردو

با توجه به موارد یاد شده فوق گردو دارای خواص بسیار فراوانی می‌باشد، خواصی که چه در طب سنتی و چه توسط کارشناسان تغذیه برای مغزگردو قائل شده‌اند. مهمترین خواص و یا فواید مطرح شده برای گردو به شرح زیر عنوان شده اند:
  • کاهش کلسترول خون (LDL)
  • افزایش کلسترول (HDL)
  • افزایش قابلیت ارتجاعی رگهای خونی بدن
  • افزایش قابلیت مقاومت بدن در مقابل حملات قلبی جلوگیری از آلزایمر و افزایش قدرت ذهنی
  • جلوگیری و درمان بیماریهای پوستی همچون اگزما
  • جلوگیری از ورم مفاصل
  • آرام کننده تنگی نفس
  • جلوگیری کننده و مفید برا درمان سرطان
  • داشتن بالاترین آنتی اکسیدان در بین انواع آجیل
  • جلوگیری کننده از پارکینسون، سنگ صفرا و لخته شدن خون
  • تنضیم قندخون، فشارخون و سوخت ساز بدن
و دیگر فواید گردو که برای نوشتن آن باید کتابی به رشته تحریر درآورده شود، ضمن اینکه کارشناسان تغذیه برای داشتن خوابی راحت و آرام، خوردن گردو را به همراه سالاد سبزیجات در شب توصیه نموده اند.
نه تنها مغز گردو دارای خواصی است که در بالا شرح داده شده بلکه دیگر اجزا درخت گردو همچون برگ درخت گردو و یا روغن گردو نیز دارای خواص و فواید بیشماری است که در کتب طب گیاهی به آن اشاره فراوان شده است.
آنچه در این مقاله می‌خوانید:

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما