مرکز خرید مغز گردو تازه در مشهد

مغز گردو تازه را می توان با مشورت افراد خبره و کارشناسان مجرب در زمینه خرید و فروش خشکبار تهیه کرد. گردو تویسرکان 1401 از تنقلاتی است که بیشتر در آجیل ها و یا در سر سفره صبحانه اکثر مردم دیده می شود.

مرکز خرید مغز گردو تازه در مشهد

مغز گردوی تازه و درجه یک

مغز گردوی تازه و درجه یک

گردو میوه ای مغز دار است که دارای رنگی روشن می باشد. گردو دارای دو پوسته می باشد. یک پوسته آن نرم و سبز رنگ است که کم کم خشک می شود و پوسته دیگر آن چوبی و سخت است.

از پوست و مغز گردو استفاده های گوناگونی می شود.

گردو پوست سبز انواع متعددی دارد که در کشور های مختلفی می روید. در بسیاری از نقاط جهان برداشت و فروش گردوی تازه رواج زیادی پیدا کرده است.

در شهر های مختلف ایران انواع مرغوب این میوه تولید می شود. یکی از این شهر ها تویسرکان می باشد که صادرات گردوی این شهر به کشور های همسایه صورت می گیرد. خرید و فروش گردوی تویسرکان را می توان به صورت عمده و جزئی انجام داد.

معرفی خواص مختلف گردو در تابستان و زمستان

گردو از نظر طب قدیم گرم و خشک است به خاطر همین طبع گرمی که دارد در تغذیه از قدیم الایام تا کنون بسیار مورد توجه قرار می گرفته است. مغز گردو بسیار مقوی و سر شار از امگا 3 می باشد که باعث کارکر بهتر مغز می شود. به همین دلیل است که به گردو غذای مغز هم می گویند.

گردو خواص شگفت انگیز و ارزش بسیار بالایی نیز دارد. در این جا به برخی از خواص گردوی تازه در فصل زمستان و تابستان اشاره می کنیم:

  1. گردو سرشار از فسفر و ویتامین است.
  2. گردو خون ساز و تصفیه کننده خون می باشد.
  3. گردو بیماری های ریوی را درمان می کند.
  4. گردو تسکین دهنده دل پیچه است.
  5. مربای گردو ملین بوده و آپاندیس را تقویت می کند.
  6. گردو از تشکیل سنگ کیسه صفرا و سنگ کلیه جلو گیری می کند.
  7. خوردن گردو با انجیر و موز حواس و مغز را تقویت می کند.
  8. گردو از بروز حمله قلبی جلوگیری می کند.
  9. گردو به خاطر مسی که دارد به جذب آهن در بدن کمک می کند.
  10. گردو حرارت زیاد بدن را کم می کند.
  11. گردو خاصیت تحلیل برندگی دارد به صورتی که مواد سنگین و سفت شده را با حرارت خود نرم کرده و به دفع آن کمک می کند.
  12. گردو نیروی جنسی را تحریک می کند.
  13. گردو تقویت کننده اعضا اصلی بدن همچون مغز می باشد.

نکاتی درباره خرید مغز گردو تازه

نکاتی درباره خرید مغز گردو تازه

امروزه در بازار های کشور علاوه بر گردوی ایرانی گردو های خارجی را نیز می بینیم. همین امر سبب می شود که ما در هنگام خرید گردوی تازه دقت بیشتری در انتخاب خود بکنیم که بتوانیم گردویی مرغوب و با کیفیت خریداری کنیم. قیمت گردو و ارزش غذایی آن از خصوصیات گردوی ایرانی است.

در زمان خرید مغز گردو باید دقت بیشتری نماییم زیرا تشخیص گردوی مرغوب از روی مغز آن بسیار مشکل است. اولین اقدام برای خرید گردو این است که محل نژاد گردو را بررسی نماییم.

برای خرید گردو باید این چند نکته را مد نظر قرار داد:

  1. ابتدا گردو را بو می کنیم. گردو نباید بوی ماندگی و بوی مواد افزودنی بدهد بلکه فقط باید بوی گردو بدهد.در صورتی که گردو های وارداتی بوی مانده و مواد افزودنی می دهند.
  2. سپس گردو را باید از لحاظ اندازه و ظاهر نگاه کنیم. گردو هایی که از درخت گردوی محلی به دست می آیند دارای یک شکل و یک اندازه نیستند. در صورتی که گردو های وارداتی مانند برنج هندی یک اندازه و یک شکل دارند.
  3. در بین انگشت شصت و انگشت سبابه تکه ای مغز گردو را فشار می دهیم اگر دور پوست دست روغنی را مشاهده کردیم این نشان دهنده مرغوبیت گردو است زیرا هر چه در صد چربی آن بالا تر باشد، گردو غنی تر است.
  4. پوست چوبی گردو باید طوری باشد که با دست شکسته شود.
  5. پوست چوبی گردوی مرغوب مغز گردو را محکم در بر گرفته ندارد. در این نوع گردو که به آن سوزنی می گویند، در هنگام جدا کردن گردو از پوست آن مغز گردو خورد می شود.
  6. به دنبال گردویی باشید که پوست آن نازک باشد.
  7. ریز و درشت بودن گردو روی کیفیت گردو تاثیری ندارد و فقط در قیمت آن موثر است. هرچه گردو ریز تر باشد، معمولا پر تر و سفید تر است.
  8. حدود 5 در صد از گردو های ایرانی گردوی کاغذی هستند. بنابراین خرید این نوع گردو به راحتی امکان پذیر نیست همچنین قیمت آن بسیار بالا است.

خرید مغز گردوی تازه در بازار

گردو انواع و اقسام متعددی دارد. در این جا می خواهیم شما را با چند نوع گردو آشنا کنیم:

  • گردوی
    ایرانی تویسرکان که از با ارزش ترین و معروف ترین انواع گردو ها در ایران
    است. پوستی با انواع سبک، سنگین و کاغذی دارد. این گردو بسیار پر مغز بوده و
    رنگ آن مایل به کرم است و نسبت به دیگر گردو ها چرب تر می باشد. انتخاب
    این گردو انتخابی فوق العاده است.
  • گردوی کرمان که در ایران جایگاه دوم را دارد. دیگر شهر هایی که گردوی مرغوب تولید می کنند، دماوند، خوانسار، سامان، آذر شهر و اسکو می باشند.
  • گردوی کانادایی که این گردو جزء گردو های پوست کاغذی می باشد. ارزش خواکی بالا و کیفیت مطلوب آن، این گردو را از دیگر گردو ها متمایز کرده است.
  • گردوی خوشه ای فرانسوی که بیشتر بیضی شکل می باشد و پر مغز بوده و پوست و مغز آن تا حدودی با کیفیت و سالم می باشد.

تفاوتی که گردو های ایرانی با گردو های خارجی دارند این است که هر چند گردو های خارجی ظاهری زیبا تر دارند و پوستشان راحت تر جدا می شود اما میزان چربی آن نسبت به گردوی ایرانی بسیار پایین بوده و خوش خوراک نیستند. در طعم آن نیز اگر دقت کنید گردوی خارجی طعم مطلوبی ندارد.

قیمت گردو به چند عامل بستگی دارد. اول این که کیفیت آن بالا باشد یا پایین. دوم این که گردو با پوست خریداری شود یا مغز کرده که مشخص است مغز گردو قیمت به مراتب بالا تری نسبت به گردو با پوست دارد. سوم این که سرما زدگی، آفت زدگی و هزینه برداشت سنتی گردو قیمت آن را نیز بالا می برد. و در نهایت قیمت گردو به نوع و محل رشد آن نیز بستگی دارد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما